Feedback Karin Wong

KARIN WONG

  1. Wat is volgens jou interessant aan dit verhaal voor onze documentaire?

Het is interessant om te horen hoe Karin is opgevoed en nog steeds. Ik weet dat het bij de Chinese cultuur er pittig aan toe kan gaan, maar dit is natuurlijk ook het geval bij andere culturen. Ik denk dat de kijker zich op de ene of andere manier zich zeker kan identificeren met Karin omdat Karin toch haar eigen keuzes maakt. Ze doet wat ze zelf leuk vind, maar ze houdt wel rekening met haar ouders en haar vriend. Ze vind het belangrijk wat zij vinden, maar alsnog wilt ze het liefste haar keuzes zelf maken ondanks dat haar ouder haar egoïstisch noemen zoals ze zelf vertelde. Hier moet je toch sterk voor in je schoenen staan.

  1. Wat kan het toevoegen/ wat is de boodschap van Karin?

Het voegt een stukje cultuur toe aan de documentaire, maar ook opvoeding in een andere cultuur. De boodschap van Karin is dat ze, ondanks haar Chinese opvoeding, haar eigen keuzes wilt maken. Hoe moeilijk ze dit af en toe nog vindt. Haar grootste keuze was dat ze ging daten met een Nederlandse jongen waar ze nu een relatie mee heeft, haar keuze voor de liefde voor een Nederlandse jongen vond ze moeilijk om te vertellen aan haar ouders omdat zij het hier niet mee eens waren. Dit vraagt kracht en moed, maar ze heeft het uiteindelijk toch verteld en voor zichzelf gekozen. Haar boodschap zou kracht kunnen zijn en het kiezen voor jezelf. Dit vind ik mooi aan het verhaal en positief.

  1. Wat zouden jullie nog heel graag willen weten?

Ze vertelde even kort over het verschil tussen de Chinese cultuur en de Nederlandse cultuur, ook vertelde ze over huisje, boompje, beestje. Ze is nog jong en wellicht nog hélemaal niet bezig met de gedachten om later kinderen te krijgen, maar hoe zou zij de Chinese cultuur door willen geven aan haar kinderen? Heeft ze hier wellicht al een beeld van? Dit is iets wat ik persoonlijk graag zou willen weten, ik weet niet of deze vraag bruikbaar is maar het viel me even binnen.

  1. Waarom zien jullie hem wel of niet als mogelijk personage?

Ik zie haar zeker WEL als een social actor. Ik vind het sowieso zeer interessant om te weten hoe het is om met twee totaal verschillende culturen op te groeien en hoe je hiermee om moet gaan. Haar ouders hebben toch altijd invloed gehad op haar keuzes, maar toch heeft ze een sterke geest en komt ze steeds vaker voor zichzelf op als ik haar zo hoor praten. Inspirerend.

 

Plaats een reactie